Logotyp Wisła Płocka S.A.
Oficjalna strona internetowa
WISŁY PŁOCK S.A.


Esportowe podsumowanie 2020 roku

 

Rok 2020 był trudny dla wszystkich, w tym także dla sekcji esportowej, która wydawałoby się, związana jest w głównej mierze z Internetem. Obostrzenia i szalejąca pandemia nie pozwoliły nam na spotkania z fanami, a część turniejów odbyła się tylko online. Jednak mimo tego, minione dwanaście miesięcy śmiało, można uznać za ciekawe i pracowite.

Miniony rok zaczęliśmy od dwóch dużych rzeczy. Pierwsza z nich to zimowa runda Ekstraklasa Games, gdzie mimo dobrego startu nie udało się awansować do TOP8. Turniej jak zawsze był bardzo mocno obsadzony, a i przeciwnicy zaprezentowali naprawdę wysoką formę. Później nadszedł czas na kolejny turniej kwalifikacyjny do reprezentacji Polski w eFutbolu. Tutaj zdecydowanie poprawiliśmy swoją grę i wyszliśmy z grupy, jednak finalnie nie doczekaliśmy się „swojego” człowieka w reprezentacji.

 

 

Zaraz po tych wydarzeniach na wszystkich chętnych czekały otwarte kwalifikacje do Ekstraklasa Games, które dawały możliwość reprezentowania niebiesko-biało-niebieskich barw w turnieju głównym. W finałowych spotkaniach o miejsce na liście reprezentantów Wisły wygrany z turnieju kwalifikacyjnego musiał jeszcze pokonać naszych zawodników. Tomasz „Bryke” Beczak ograł swojego rywala w BO5, natomiast przeciwnik Cezarego „KarteKpL” Gontarka dwukrotnie odmówił gry, dzięki czemu stało się jasne, że obaj kolejny raz wystąpią w rozgrywkach.

 

 

Po tym czasie rozgrywki ESA zostały zawieszone, a nasza działalność musiała zostać całkowicie przeniesiona do Internetu nie tylko w zakresie komunikacyjnym, ale także praktycznym. W ten sposób narodziła się akcja #ZostanWdomuZFIFA20, która została bardzo dobrze odebrana przez widzów, ale także inne, eSportowe zespoły.

Gdy wszyscy siedzieli w domach i zaczynali narzekać na nudę, nasi zawodnicy zrobili bardzo dużo, aby dostarczyć im rozrywkę. Poza transmisjami, które regularnie prowadzili ze swoich lig weekendowych, draftów oraz gier towarzyskich, udało się zorganizować kilka meczów pokazowych. Zagraliśmy z AZS UMCS Lublin, RTS Widzew Łódź, Arką Gdynia, Lechią Gdańsk, a także… VFL Wolfsburg. Te spotkania cieszyły się dużą oglądalnością i pozwoliły na naprawdę dobre sparingi z przeciwnikami, którzy także są na scenie FIFA.

Lato przyniosło nam sukces – „Bryke” awansował do TOP8 wiosennej rundy Ekstraklasa Games. Turniej jednak odbył się w pełni online, przez co rozgrywki nie były aż tak atrakcyjne, jak poprzednio. W sierpniu także nastąpiła zmiana na stanowisku koordynatora sekcji eSportowej, który z marszu stanął przed trudnym wyzwaniem – organizacją turnieju dla kibiców podczas Back to School z Galerią Mazovia. Udało się spełnić wszystkie warunki bezpieczeństwa sanitarnego, a nasi fani oraz zapaleni gracze stanęli przed możliwością pojedynku z zawodnikami naszej sekcji. Wydarzenie było także świetną okazją na pokazanie się szerszemu gronu osób, które na co dzień z eSportem nie mają dużo wspólnego.

We wrześniu chcieliśmy godnie pożegnać FIFĘ 20, dlatego też zorganizowaliśmy z naszymi przyjaciółmi wspólne granie na stadionie, które oczywiście pokazaliśmy poprzez transmisję na żywo. Dominowały tu luźne gry, a także tryby, których zawodnicy ze względu na mnogość rozgrywek nie mieli okazji poznać przez cały sezon. Liczyła się dobra zabawa zarówno zawodników, jak i kibiców.

 

 

W trakcie, gdy czekaliśmy na nową odsłonę najpopularniejszej gry piłkarskiej, rozpoczęliśmy nagrywanie filmu, który powinien powstać już dawno. Mowa tu o „Królu ESL”, czyli Cezarym Gontarku, najbardziej utytułowanym zawodniku w historii ESL. Jesteście ciekawi? Zapraszamy na powtórkę!

 

 

Gdy doczekaliśmy się w końcu FIFA21, nie mogliśmy doczekać się halloween, ponieważ to właśnie na ten dzień zaplanowaliśmy pierwszą wspólną transmisję na stadionie. Przez dwa dni pokazaliśmy blisko 13 godzin grania, dyskusji, ocen kart i taktycznych aspektów nowej odsłony. Od tego czasu nasi gracze, w zaciszu domowym, transmitowali prawie codziennie. Poznawali grę, uczyli się nowych schematów i analizowali piłkarzy, aby zbudować optymalny dla siebie skład.

Aktualnie także transmitujemy na żywo nasze rozgrywki i dzielimy się swoją wiedzą z fanami. Mamy nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli spotkać się na stadionie, aby kolejny raz wymienić się doświadczeniami na żywo i poprowadzić dla Was program wspólnie.

Obecnie gramy w kolejnej edycji Ekstraklasa Games PRO, a także FIFA eClub World Cup. Za chwilę rozpoczynamy także rywalizację w ePZPN Pucharze Polski. Bądźcie z nami na Facebooku i Twitchu, a jeżeli macie jakieś pomysły, możecie śmiało wysłać nam wiadomość na adres esports@wisla-plock.pl.





ZOBACZ TAKŻE:


Właściciel

Sponsor strategiczny

Sponsorzy główni