Logotyp Wisła Płocka S.A.
Oficjalna strona internetowa
WISŁY PŁOCK S.A.


Mistrzowska siódemka!

 

Piłka nożna dla kibiców! Taki okrzyk dość często można ostatnio usłyszeć na polskich stadionach i… ciężko się z nim nie zgodzić, bo znaczna część tego biznesu kręci się właśnie wokół osób zainteresowanych najpopularniejszą dyscypliną sportową świata. Piłka nożna bez kibiców nie miałaby przecież sensu.

Spadek z najwyższej klasy rozgrywkowej w 2007 roku i blisko dekada chudych lat już za nami. Od 2016 Nafciarze kontynuują „pisanie” swojej ekstraklasowej historii i notują systematyczny progres pod względem sportowym. Nie można jednak zapomnieć, że razem z piłkarzami do najwyższej ligi weszli również kibice, którzy pod względem frekwencyjnym także wykonali duży postęp.

W sezonie 2015/2016, w którym Wisła dopiero zmierzała do elity, średnia frekwencja z szesnastu domowych meczów wynosiła 2 255 widzów. Duży wpływ na osiągnięcie takiego wyniku miała runda wiosenna (średnia 3 821) i marsz do ekstraklasy. Jesienią bowiem tylko dwukrotnie udało się wykręcić „czterocyfrówkę”, a wspominana sezonowa średnia została przekroczona tylko raz - w ostatnim przed zimową przerwą pojedynku z Zagłębiem Sosnowiec (3:1), który oglądało 3 000 osób. W całych rozgrywkach dwukrotnie pokonaliśmy barierę o tysiąc wyższą, ale na decydującym starciu z Zawiszą Bydgoszcz obecnych było aż 7 400 widzów, co pokazało, że w sympatykach Wisły drzemie spory potencjał.

Kampania 2016/2017 tylko to potwierdziła, choć efekt awansu do ekstraklasy też zrobił swoje. Dopóki pogoda była więc łaskawa i warunki atmosferyczne sprzyjały - co na naszym przestarzałym obiekcie nie jest bez znaczenia - na pierwszych sześciu meczach w sezonie zjawiło się łącznie prawie 50 000 ludzi! Średnia ze spotkań z: Lechią Gdańsk, Legią Warszawa, Jagiellonią Białystok, Koroną Kielce, Pogonią Szczecin oraz Wisłą Kraków wynosiła wówczas 7 606 widzów! Na koniec jesieni zjechała co prawda do poziomu 5 838, ale nadal było to co najmniej dobrym wynikiem. Cała wiosna, w tym runda finałowa, to jednak spadek średniej frekwencji do 4 802 i w grupie spadkowej do 4 020. To wszystko zsumowane dało średnią 5 347 w sezonie, na co złożyła się obecność ponad 100 000 fanów na dziewiętnastu ligowych konfrontacjach! Nie było źle.

Nie można również zapomnieć, że dwukrotnie przy Łukasiewicza 34 pojawiło się ponad 9 000 naszych sympatyków. Miało to miejsce, podczas Derbów Mazowsza z Legią Warszawa (9 679) oraz w Wielką Sobotę, gdy Nafciarze rywalizowali z Lechem Poznań (9 750). Przed potyczką z Kolejorzem po raz pierwszy w naszej 70-letniej historii wszystkie udostępnione bilety rozeszły się w przedsprzedaży!

Obecne rozgrywki to nieznaczne obniżenie średniej frekwencji do 5 000, na co składają się średnie - 4 845 z jesieni i 5 173 z wiosny. W pierwszej części sezonu na pochwałę zasługuje frekwencja – 9 718 osób na kolejnych Derbach z mistrzem Polski, a w drugiej właściwie wszystkie mecze w grupy mistrzowskiej LOTTO Ekstraklasy, z rekordowym pojedynkiem z Lechem (10 021) na czele!

Frekwencję na poziomie ponad 7 000 w ostatnich latach zanotowaliśmy w sumie jedenastokrotnie, w czasie meczów z: Zawiszą, Lechią, Jagiellonią, Cracovią, Zagłębiem oraz dwukrotnie z Legią, Wisłą Kraków oraz Lechem.

Nie pozostaje nam nic innego jak zaprosić Was na trybuny Stadionu im. Kazimierza Górskiego w sezonie 2018/2019 i nie ukrywamy, że cieszymy się z utrzymania mistrzowskiej siódemki, bowiem na czterech ostatnich meczach przy Łukasiewicza 34 średnia frekwencja wyniosła 7 616 osób! Oby tak dalej w przyszłych rozgrywkach!

 

FREKWENCJA W SEZONIE 2017/2018

RUNDA JESIENNA

Lechia Gdańsk (6 889), Lech Poznań (6 511), Wisła Kraków (5 001), Legia Warszawa (9 718), Pogoń Szczecin (3 111), Bruk-Bet Termalica Nieciecza (4898), Śląsk Wrocław (3 613), Jagiellonia Białystok (4 111), Arka Gdynia (2 883), Sandecja Nowy Sącz (1 719).

Suma widzów: 48 454.

Średnia widzów: 4 845.

 

RUNDA WIOSENNA

Górnik Zabrze (4 367), Zagłębie Lubin (4 001), Cracovia (899), Korona Kielce (4 097), Piast Gliwice (2 718), Wisła Kraków (7 012), Zagłębie Lubin (7 119), Lech Poznań (10 021), Korona Kielce (6 315).

Suma widzów: 46 559.

Średnia widzów: 5 173.

 

GRUPA MISTRZOWSKA

Wisła Kraków (7 012), Zagłębie Lubin (7 119), Lech Poznań (10 021), Korona Kielce (6 315).

Suma widzów: 30 467.

Średnia widzów: 7 616.

 

PODSUMOWANIE

Runda jesienna: 48 454.

Runda wiosenna: 46 559.

Suma widzów:  95 013.

Średnia widzów: 5 000.

 

 

 

Fot. Marcin Szymczyk / 400mm.pl





ZOBACZ TAKŻE:


Właściciel

Sponsor strategiczny

Sponsorzy główni