Logotyp Wisła Płocka S.A.
Oficjalna strona internetowa
WISŁY PŁOCK S.A.


Prezes Tomasz Marzec w Radzie Nadzorczej Ekstraklasy

 

Prezes Zarządu Wisły Płock SA, Tomasz Marzec, został członkiem Rady Nadzorczej Ekstraklasy SA. Wyboru dokonało dzisiejsze Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy w Warszawie.

Obradujące dziś w stolicy Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zdecydowało się powołać do Rady Nadzorczej Spółki Ekstraklasy SA siedem osób. Na okres rocznej kadencji w skład tego organu wejdą Dariusz Mioduski (Legia Warszawa), Wojciech Cygan (Raków Częstochowa), Jarosław Mroczek (Pogoń Szczecin), Piotr Waśniewski (Śląsk Wrocław), Tomasz Jażdżyński (Wisła Kraków), prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, czyli Cezary Kulesza, a także właśnie prezes Wisły Płock — Tomasz Marzec.

Poza tym kluby udzieliły absolutorium członkom zarządu Ekstraklasy, a także radzie nadzorczej zeszłego sezonu. Na zgromadzeniu zostały również podsumowane rozgrywki 2020/2021, które na skutek pandemii koronawirusa nie należały do najłatwiejszych. - Podsumowaliśmy niezwykle trudny sezon 2020/2021, w całości naznaczony pandemią. Jednak dzięki podjętym działaniom ochronnym, dobrej współpracy z klubami, PZPN i administracją państwową zdołaliśmy przeprowadzić i dokończyć rozgrywki bez większych perturbacji. Dzięki temu mogliśmy się wywiązać ze wszystkich umów wobec naszych partnerów mediowych i marketingowych, a w rezultacie wypłacić klubom deklarowane na początku sezonu środki, a nawet 5 mln zł dodatkowych przychodów, które wypracowaliśmy w  ciągu roku. W rezultacie  kluby otrzymały od nas rekordową kwotę 230,5 mln zł, czyli o 70,5 mln więcej niż przed pandemią i to mimo mniejszej liczby kolejek. W rezultacie, mimo trudności związanych z pandemią należy uznać ten rok za udany, także w kontekście budowy podwalin pod przyszły rozwój. Dzięki kontraktom mediowym obowiązującym do końca 2022/23 i przedłużonym przed startem tego sezonu najważniejszym umowom marketingowym, mamy stabilną sytuację finansową. To pozwala kontynuować projekty biznesowe i technologiczne ligi oraz wspierać kluby w ich rozwoju – powiedział Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

W trakcie spotkania omówiono również plany na najbliższe miesiące i cały sezon. - Teraz przed nami szczególnie ważny rok. Kluczowym zadaniem spółki będzie nowy przetarg na krajowe transmisje telewizyjne i pozostałe prawa mediowe. Te umowy stanowić będą bowiem główne zabezpieczenie finansowe ligi na kolejne sezony i tworzyć bazę do jej rozwoju. Prace nad tym przedsięwzięciem już trwają. Rozmawiamy z nadawcami o ich potrzebach, ale też analizujemy trendy i oczekiwania widowni. Rynek praw mediowych dynamicznie się zmienia, co jest pochodną też stale ewoluujących potrzeb kibiców i wciąż postępującej cyfryzacji. Zależy nam, by nasza liga była atrakcyjna dla różnych grup odbiorców, także dla młodych osób, dlatego wciąż rozwijamy się digitalowo i chcemy pokazywać i promować nasze rozgrywki w różnej formie. Do nowego przetargu mediowego chcemy też wdrożyć ideę marketingu 360 stopni, by móc wykorzystywać różnorodne, atrakcyjne narzędzia, które pomogą nam pozyskiwać zainteresowanie i serca kibiców dla Ekstraklasy – stwierdził prezes Animucki.

 

 

 

FOT. PIOTR KUCZA / 400mm.pl





ZOBACZ TAKŻE:


Właściciel

Sponsor strategiczny

Sponsorzy główni