Logotyp Wisła Płocka S.A.
Oficjalna strona internetowa
WISŁY PŁOCK S.A.


ORLEN przekazał legendarny herb Wiśle Płock 

 

ORLEN przekazał Wiśle Płock legendarny herb Petrochemii Płock. Dzięki temu „Petka” ponownie stanie się elementem tożsamości klubu. W ten sposób powróci do swojej pierwotnej funkcji.

- „Petka” była i pozostanie dumą Płocka. Jest ważna dla Wisły i społeczności klubu. Cieszę się, że w końcu będzie wykorzystywana tak, jak powinna! Niech przynosi szczęście drużynie i króluje w tabeli - mówi Ireneusz Fąfara, Prezes Zarządu ORLEN.  

Pasiasty, biało-niebieski herb z charakterystyczną „Petką” był najdłużej obowiązującym znakiem klubu i przez kilkadziesiąt lat towarzyszył zawodnikom i kibicom.  

- Historia i tożsamość klubu są równie ważne jak sukcesy sportowe, dlatego zasługuje on, aby korzystać ze swojego pierwszego, historycznego logotypu. Podpisana umowa pokazuje, że współpraca na linii ORLEN – Wisła Płock przebiega bardzo dobrze. Cieszymy się, że proces przekazania praw do korzystania przez klub z „Petki” zakończyliśmy w tak ważnym momencie. Wspólnie trzymajmy kciuki za piłkarzy w ich zmaganiach o Ekstraklasę – mówi Lidia Kołucka-Żuk, Dyrektor Wykonawcza ds. sponsoringu ORLEN S.A.

Władze miasta, klubu i kibice od lat zabiegali o możliwość wykorzystywania historycznego herbu. Dzięki konstruktywnej współpracy ORLENU z klubem wieloletnie starania zakończyły się sukcesem.

- Otrzymanie praw do „Petki” to dla nas ogromny zaszczyt. Ten symbol nie tylko przypomina o ważnym etapie w historii klubu, ale również jednoczy pokolenia kibiców. Dziękujemy naszemu Sponsorowi Strategicznemu za okazane zaufanie i wsparcie – mówi Piotr Sadczuk, Prezes Wisły Płock S.A.

Po powstaniu Petrochemii Płock, jej charakterystycznym znakiem firmowym była stylizowana retorta (naczynie chemiczne) z wpisaną w nie literą "P". Logotyp został zaprojektowany przez plastyka Witolda Surowieckiego. Od początku swojego istnienia występował najczęściej w biało-niebieskiej kolorystyce. W 1963 roku Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne zaczęły sponsorować płocki klub piłkarski, a logo zakładów po raz pierwszy pojawiło się w herbie klubu. W 1964 roku otwarto sekcję piłki ręcznej, a rok później przemianowano klub na ZKS Wisła (Zakładowy Klub Sportowy). To właśnie wtedy pojawił się znak w pionowe niebiesko-białe pasy, który do dzisiaj z sentymentem jest wspominany przez płockich kibiców. Logo zostało zmienione w 2007 r., gdy Wisła Płock stała się własnością miasta. Dziś „Petka” wraca do płockiego klubu.

ORLEN jest sponsorem strategicznym piłkarskiej Wisły Płock od sezonu 2016/2017.

 





ZOBACZ TAKŻE:


Właściciel

Sponsor strategiczny

Sponsorzy główni